onsdag 19 november 2014

7 år tillsammans

Idag den 19 november är det hela sju år sedan vi blev ihop, men nästan åtta år sedan vi träffades. Minns de som om de va igår, samlade med våra vänner, fast ändå hade jag inte en aning om vem M var. Alla pratade om honom, han som skolka men ändå gick runt skolan eller runt i Viskafors, men ja fattade aldrig vem han va. Det mest klara minnet jag har ifrån just den första gången jag såg honom är han sitter mitt emot mig med sin blå/vita jacka rullar på en snusdosa, tittar ner i backen eller blygsamt runt omkring. Eftersom jag va en riktigt social person hade ja svårt för tystnad och tjata givetvis på honom, utan resultat. Han prata bara med killen som han kände där, inte med någon av oss andra. Men det var något med denna tysta blyga kille!
På denna tiden rökte M och de va våra samtal, han dela ut cigg. Jag hade sett att han brukade promenera runt även i Svaneholm, så en dag sa ja bara att om han ville ha sällskap kunde kan komma förbi. Och det gjorde han nån vecka senare, den stunden kommer nog varken jag eller min pappa någonsin glömma. Haha skrattar än idag. Jag satt hemma vid datorn när pappa kommer in lite fundersam och berättar att de är någon M som frågar efter mig, först fattade ja inte vem för han gick under sitt efternamn men tillslut trilla pollet ner. Fick så bråttom ner för trappan att jag snubblade och ramla ner. Fick upp dörren och där stog han och vill ta en promenad. När jag kom hem så fråga bara pappa om de va en speciell kille, vilket ja inte kunde svara på men JA det va det.
Efter en del velande fram och tillbaks en hel sommar, beståndes av en mopedolycka med skador för livet hos oss båda, tjafts, svartsjuka och intriger slog vi slag i saken och blev ett par på riktigt. Tre månader senare förlovade vi oss, tyvärr bröt vi den under 2011 men förlovades oss på nytt 4 september 2012, på min födelsedag.

Genom åren ha vi haft våra duster, vissa nästan förödande, men vi har alltid kommer ur dom starkare än någonsin. Ångrar inte något en sekund, men vem kunde tro att vi sju år senare står här med ett barn, en hund, en katt och fortfarande har en stark kärlek?
Jag hade aldrig gissat det, ja va ju bara 15 år och M 14 år, i de åldrarna kommer förälskelser hela tiden.

Älskar dig mer än någonsin, finns ingen bättre än du min älskade M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar