lördag 27 september 2014

operation

I onsdags eftermiddag kom samtalet vi både ha väntat på och bävat inför. Det var kardiologen som ringde för att berätta att det nu är bestämt att det blir operation inom några veckor. När vet vi inte än, bara att de blir ganska så snart.
Fick en stor klump i magen under samtalet, har inte tänkt på själva operationen så mycket. Men nu väcktes de många känslor och tankar. Rädsla inför att hans ska sövas, oro över om han kommer att ha svårt för att komma ur respiratorn. Tankar på hans lilla lilla kropp och deras stora händer, även ifall jag vet att det är instument som ska in. Frågor som kommer han ha svårt att komma ur respiratorn? Vet dom verkligen vad dom gör? Kommer de uppstå komplikationer? Hur ska dom gå tillväga? Är det verkligen dags redan nu?

Innan operationen kommer vi alla fall att bli kallade för ul på hjärta nere på östra sjukhuset och även bli informerade om hur dom ska göra etc.

Kan garantera att det kommer att vara en av dom värsta dagarna i mitt liv, är verkligen liv rädd inför detta, samtidigt som jag vill att det ska bli av så att han kan bli bra. Slippa den dagliga oron och för att Maximilian ska orka med livets alla utmaningar och händelser

1 kommentar:

  1. Jag delar din oro.. men prinsen är en krigare från grunden som det spiral-barn han är. Och jag tröstar mig med det. Han fixar allt. Och jag är vid eran sida så mycket ni vill. Lasta mina axlar med er börda, jag bär den med er. <3 <3 <3

    SvaraRadera